torsdag 5. juni 2014

Art nr 86, fjesing

Det måtte en østlending til før denne arten satt hos meg.
Var i samme båthavn som kvelden før, Irvin fra NKML skulle ut og fiske opp en glasskutling, noe som var ny art for han.

Glasskutling ble det på oss begge, og art nr 115 (!!) satt ganske kjappt hos artsfiskeren som har flest arter i Norge.

Etter en stund så roper Irvin meg bort, jeg er nesten sikker på at han har funnet en 5trådet tangbrosme til meg, det var denne arten som var target for meg (igjen) denne kvelden/natten.

Det var ikke 5ttb, men en stim med fjesing som gikk og jaget kutlinger.
prøvde ett par kast med frilinet reke, men dette ville de ikke ha.
Irvin sprang bort til bilen og hentet en stang og ett par jigger til meg.
15-20 kast senere så lå fjesingen der, en av de vanligste artene vi har her i området og som er tatt av artsfiskerne på FS forumet.

Min art nr 86, deilig! kun 4 arter igjen til årmålet er nådd, og det ser ut til at det skal gå ganske greit.

Fjesing på 132 gram, min art nr 86

1 kommentar: