tirsdag 7. januar 2014

Årets første tur i 2014 startet med en drømmefisk



05.01.2014
Tiden var inne for årets første tur.
Målet med turen var egentlig å dra opp flest mulig arter på en dag.
Dette gikk ikke så fryktelig bra da jeg kun fikk opp 6 forskjellige arter totalt på en hel dags fiske.

Vi begynte i Lysefjorden, og målet her inne er alltid Nordlig Knurrulke.
Det var ganske heftig vind når vi ankom klokken 08.00, så jeg lot mesteparten av utstyret ligge igjen i bilen. Jeg skulle fokusere på artene som befinner seg rett under bryggen.

Rigget opp ett enkelt glidetackle, #6 krok, og agnet med ferske blåskjell.
Det var utrolig lite liv til å begynne med, men det var fremdeles mørkt, så troen var tilstede når det begynte å lysne en times tid senere.

Kjente plutselig litt risting i stangtuppen, tilslaget satt, og fast fisk.
Jeg var utrolig spent på hva årets første fisk skulle bli, men eg hadde aldri trodd eg sko være så heldig som eg var.
En stor knurrulke kom opp tiloverflaten, og hadde det ikke vært for at John Olav ”Florøen” tok ett digert eksemplar på 47 gram noen uker tidligere, så hadde dette vært en soleklar norgesrekord.

 
NKU på 45,2 gram og 16 cm


Fisken ble veid inn til 45,2 gram og målte 16 cm i lengde.
Hvis resten av året blir like bra som dette, så lover det bra

Resten av dagen fikk jeg følgende arter.
Fløyfisk – 8 stk
Vanlig ulke – 2 stk
Skrubbe – 1 stk
Hågjel – 1 stk
Sypike – 4 stk

Ikke akuratt noe å rope hurra for, men en grei start på året.

Jeg mistet også en kloskate idet jeg skulle løfte den opp på bryggen, men den tar jeg igjen senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar