mandag 12. august 2013

Art nr 76. Paddetorsk

Bestemte meg for at jeg skulle ta mitt første seriøse forsøk etter paddetorsk i helgen.
Surfstenger og alt annet utstyr ble liggende igjen hjemme, for har jeg dette med meg så blir det fort fiske etter andre arter.
Nå skulle paddetorsken tas, så jeg hadde kun med meg en liten stang og snelle med 0,50 mono på.

Er ett lite stykke å gå til plassen vi fisker på, men været var så fint og bukta kokte med både makrell og lyr, så det gjorde ikke særlig mye.

Når vi kom ut på fiskeplassen så visste jeg om ett par hull jeg ville teste ut, har vært og speidet her tidligere, men pga mye bølger, bergnebb og maneter så har det ikke vært særlig kjekt å fiske, men denne kvelden var alt perfekt!

Første hullet jeg fiska i mista jeg fort troen, selv om en kompis hadde tatt en padetorsk her ett par uker tidligere. Hullet leverte en liten Ulke før jeg gikk bort til ett dypere og trangere hull (hehe)

Jeg fiska med en halv reke og #6 ssw krok, bare itilfelle det skulle være noe annet kjekt som bet på.
Hadde ikke fiska mer enn noen minutt før det begynte å nappe i stangtuppen, rare tunge napp, krabbe!
Damn it, det skal alltid være noe som ødelegger fisket.
Fikk dratt opp 2-3 krabber og kasta dem midtfjords.

etter en times tid så fikk jeg plutselig skikkelig flex i stanga og massiv risting. Fikk dratt fisken opp av hullet og der lå den, en diger paddetorsk! Jeg hadde troen på N.rek en stund, men jeg roet meg fort ned når jeg fikk sett nærmere på fisken.
Art nr 76 var ett faktum, og for en størrelse! 766 gram veide den. Hadde jo selvfølgelig bare me meg mobil, så bildene ble crappy som vanlig, men bedre enn ingenting :)

Etter fisken ble sluppet uti så fortsatte jeg å fiske i det samme hullet, og ikke lenge etter så jeg en paddetorsk til. Fiska en god stund før den endelig tok agnet og paddetorsk nummer to var ett faktum.
Ikke fullt så stor som den første, men en nydelig fisk.


Midt på nattå, trøtt i trynet og blitz = dårlige bilde av fangstmannen


 Jeg tok kvelden etter denne fisken ble tatt, men kom 2 nye artsjegere ut og overtok plassen etter meg. de dro en til paddetorsk og ny N.rek på Hornkvabbe ble tatt. i samme hull som ikke er større enn 15-20 cm i åpningen. Utrolig hvor mye rått som svømmer rundt på slike plasser.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar