tirsdag 31. juli 2012

#3 stang til Tørrfluefiske

Då har eg vært å shoppet litt igjen. Var så heldig at eg fikk en #3 fluestang i posten sist uke, og i går va eg på mx sport kvadrat for å se på snelle og line til stangå. Endte opp med en Guideline Reelmaster Lite Trout snelle og Ridgeline WF #3 flytesnøre. Fikk som alltid en kjempegod pris på dette hos MX. (prisen på bildet stemmer altså ikke) Utpå kvelden fant eg frem litt tørrfluer/fluer og spolte på backing og line. Laget tappert fortom selv utav 0,40-0,30 og tilslutt 0,16 tupp. Måtte jo og se en dvd om tørrfluefiske. Ska bli kjekt å fiske med flue igjen, er altfor lenge siden sist!

1 kommentar:

  1. Ett lite tips fra en avdanka, pensjonert tørrfluefisker kan du få. Nå i august kan du treffe på ett fantastisk fiske med daddy longlegs. Eg registrerer til min store fortvilelse att dei er på plass nå. Flakser overalt her nå.

    SvarSlett